موبیشو گوشی موبایل جی پلاس مدل P10 پلاس دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت - رم 3 گیگابایت - موبیشو

بررسی گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس |  Gplus P10+

برند جی پلاس یکی از برندهای ایرانی در زمینه تولید محصولات الکترونیکی و هوشمند است که در چند سال اخیر پیشرفت بسیاری داشته است. با محدودیت واردات لوازم برندهای خارجی، محصولات جی پلاس روزبه‌روز پیشرفته‌ترشده و کارکنان این کمپانی گسترش یافته، حالا امروز به یک برند نام آشنا و باکیفیت در ایران تبدیل شده که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. با اینکه جی پلاس بیشتر به تولید تلویزیون جی پلاس شناخته شده است، اما می‌خواهیم در مورد گوشی فوق‌العاده این کمپانی صحبت کنیم، گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس از برترین گوشی‌های ایرانی است که تا کنون تولید شده و مشترکاً با یک شرکت چینی روی ساخت آن کار شده است. در ادامه به بررسی مشخصات و قیمت گوشی gplus p10 plus  می‌پردازیم، همراه ما باشید.

 

نقاط قوت

  • مجهز به اندروید ۱۱ در زمان عرضه
  • طراحی زیبا و سبک
  • دوربین مناسب

 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی جی پلاس p10 پلاس

 

  • سنسور اثر انگشت قدرتمند
  • وزن بسیار سبک

 

گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس دارای طراحی نسبتاً خوب است که تنها ۱۲۰ گرم وزن دارد، در بین گوشی‌های ارزان‌قیمت یک گوشی با این وزن بسیار کم تعجب‌آور است و طرفداران گوشی‌های خوش‌دست و جمع‌وجور این گوشی را می‌پسندند. گوشی جی پلاس P10 پلاس قطر بسیار کم ۸٫۹ میلی‌متری دارد که به خوش‌دست بودن این گوشی می‌افزاید؛ از طرفی قاب پشتی براق و صاف است که متأسفانه اثر انگشت را زیاد به خودش جذب می‌کند، اما طراحی خوب آن باعث می‌شود در دست گرفتن این گوشی حس خوب را به کاربر منتقل کند.

در قاب پشتی گوشی جی پلاس p10+ شاهد ماژول دوربین کشیده در سمت چپ دستگاه هستیم که ۳ حسگر دوبین و فلش LED در آن جای گرفته است. در وسط قاب حسگر اثر انگشت را می‌بینیم که عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد، وجود این حسگر فیزیکی یک مزیت حساب می‌شود، زیرا حسگر زیر نمایشگر در گوشی‌های ارزان‌قیمت عملکرد خوبی ندارند و درصد خطا در آن‌ها بالا است.

رنگ های گوشی جی پلاس p10+

فریم میانی گوشی هم مانند قاب پشتی از جنس پلاستیک است که در سمت راست آن دکمه‌های پاور و تغییر حجم صدا، در سمت چپ درگاه سیم‌کارت، در فریم بالایی میکروفون و جک ۳٫۵ ملی متری هدفون وجود دارد که می‌توانید هدفون سیمی یا AUX را به آن متصل کنید، در فریم پایینی هم اسپیکر، میکروفون و درگاه شارژ تایپ C قرار گرفته است.

در قسمت جلوی گوشی شاهد پنل نمایشگر ۶ اینچی هستیم که متأسفانه حاشیه نمایشگر زیادی دارد، در بالای نمایشگر ناچ قطره‌ای بسیار کوچک وجود دارد که دوربین سلفی در آن جای گرفته است، در بالای آن هم اسپیکر مکالمه گوشی را می‌بینیم.

در مجموع از نظر طراحی گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس بسیار خوش‌دست و سبک است، اما متأسفانه حاشیه نمایشگر زیاد است و ممکن است برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد. از ویژگی‌های خوب این گوشی هم می‌توانیم به پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت هم‌زمان اشاره کنیم که برای افراد زیادی قابل‌توجه و مهم است.

 

صفحه‌نمایش گوشی P10 پلاس Gplus

 

  • نمایشگر بزرگ
  • روشنایی مناسب

 

قاب جلویی را یک پنل ۶ اینچی فراگرفته، یک نمایشگر از نوع LCD و وضوح ۷۲۰ در ۱۵۶۰ با تراکم پیکسلی ۲۸۲ پیکسل در هر اینچ که مقدار خوبی برای یک گوشی ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. کیفیت این نمایشگر در اجرای محتوای تصویری مانند فیلم و عکس بد نیست، اما انتظار نشان‌دادن جزئیات ریز و کیفیت Full HD نداشته باشید، زیرا این نمایشگر نهایتاً فرمت‌های HD را پشتیبانی کند.

صفحه نمایش گوشی Gplus P10 plus

اما اگر قصدتان از خرید گوشی جی پلاس P10+ وب‌گردی، دیدن پست و استوری اینستاگرام و توییتر یا استفاده از پیان رسان ها است، این نمایشگر می‌تواند جوابگوی کاری که شما می‌خواهید با گوشی انجام دهید باشد. در بازی‌ها ممکن است رنگ‌ها دقیق نشان داده نشوند و بهم ریختگی رنگ را شاهد باشید، اما همان‌طور که گفتیم این گوشی برای مدیا مناسب است و برای گیم آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

اسپیکر گوشی جی پلاس P10+

 

  • بلندی صدای مناسب

 

گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس دارای یک اسپیکر قدرتمند در فریم پایینی گوشی است که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارد، در کنار این کیفیت خوب صدا بلندی صدای زیادی هم داراست که در انتهای میزان صدا دچار افت کیفیت و خش‌خش نمی‌شود. البته انتظار اسپیکر حرفه مانند گوشی‌های گران‌قیمت نداشته باشید، اما در رنج قیمتی خودش بسیار کارآمد و مناسب است.

 

نرم‌افزار و رابط کاربری گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس

 

  • مجهز به اندروید ۱۱
  • رابط کاربری آسان

 

گوشی جی پلاس P10+ مجهز به اندروید نسخه ۱۱ است که احتمال دارد به اندروید ۱۲ هم به‌روزرسانی شود، اما یکی از خوبی‌های این گوشی رابط کاربری بسیار ساده و روان آن است که باعث می‌شود همه بتوانند با آن به‌راحتی کار کنند. به همین دلیل این گوشی مناسب سالمندان یا پدر مادرهایی است که خیلی اهل گوشی و تکنولوژی نیستند و فقط به یک گوشی برای اینستاگرام و واتس‌اپ یا برای تماس و مکالمه نیاز دارند. این گوشی از زبان فارسی هم به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کند، هم در منو و هم در پیام‌ها می‌توانید زبان آن را روی فارسی تنظیم کنید.

سیستم عامل گوشی جی پلاس p10+

 

عملکرد سخت‌افزار گوشی gplus p10+

 

  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای

 

همان‌طور که می‌دانید قیمت گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس بسیار ارزان و مناسب نسبت به برندهای دیگر بازار است، پس نباید انتظار استفاده پردازنده قدرتمند در این نوع گوشی‌ها داشته باشیم. گوشی Gplus p10+ مجهز به پردازنده UNISOC هشت هسته‌ای است که به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8322 پردازش دستورات را بر عهده دارند. این مجموعه پردازشی توانایی اجرا بازی‌های سنگین را ندارد، اما در حد بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده به‌خوبی جوابگو است. در منوی برنامه لگ و کندی وجود ندارد، با بازکردن پیاپی برنامه‌ها گوشی مقداری گرم می‌شود اما داغ نمی‌کند.

اجرای بازی در گوشی جی پلاس p10 پلاس

این گوشی دارای ظرفیت داخلی ۶۴ گیگابایت است و ظرفیت دیگری برای انتخاب وجود ندارد، به همین دلیل می‌توانید از کارت حافظه جانبی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید که تا ۱۲۸ گیگابایت در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس دارای ۳ گیگابایت رم است که برای یک گوشی ارزان‌قیمت با این سطح سخت‌افزار عالی محسوب می‌شود.

 

باتری گوشی gplus p10+

 

 

گوشی Gplus P10 پلاس دارای یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که باتوجه‌به مقدار کمش روی کاغذ، عملکرد بسیار خوبی از خود در حین استفاده از گوشی نشان می‌دهد. به کمک این باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌توانید به‌راحتی نصف روز شارژ داشته باشید، اما یک روز را جوابگو نیست و باید گوشی را به شارژ بزنید که متأسفانه خبری از فناوری شارژ سریع هم نیست.

 

دوربین گوشی جی پلاس P10 پلاس

 

  • دوربین سه‌گانه
  • فوکوس خودکار

 

اگر دوربین برایتان مهم است، گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس گزینه مناسبی در رنج قیمتی خودش است؛ این گوشی دارای ۳ حسگر در قاب پشتی است که شامل یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی عریض با فوکوس خودکار، یک حسگر ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌شود.

در مجموع دوربین این گوشی عملکرد بسیار خوبی در نور مناسب دارد، البته نسبت به قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید. جزئیات ثبت می‌شوند و به‌هم‌ریختگی رنگ‌ها در تصویر فقط در تصاویر کم‌نور اتفاق می‌افتد. علاوه بر کیفیت خوب دوربین، این فوکوس خودکار دوربین اصلی است که باعث می‌شود هنگام عکس و فیلم‌برداری سوژه از مرکز دوربین خارج نشود و به‌خوبی عکس‌های پرتره بگیرید. دوربین سلفی هم در ناچ قطره‌ای وجود دارد که از حسگر ۵ مگاپیکسلی تشکی شده است، برخلاف دوربین اصلی این حسگر عملکرد خیلی خوبی ندارد و پیشنهاد می‌کنیم روی آن خیلی حساب نکنید، در نهایت برای تماس تصویری مناسب است.

عکس گوشی جی پلاس p10 پلاس

جمع‌بندی

 

در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی جی پلاس پی ۱۰ پلاس پرداختیم و نقطه قوت و ضعف این گوشی را گفتیم؛ در مجموع گوشی جی پلاس P10+ برای افرادی مناسب است که خیلی اهل تکنولوژی و کار با گوشی نیستند، اما یک گوشی با منوی فارسی، دوربین مناسب و قیمت ارزان می‌خواهند که اندروید به‌روز هم داشته باشد. خرید گوشی جی پلاس P10 پلاس را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که یک گوشی خوش‌ساخت و باکیفیت ارزنده برای خود یا پدر مادرشان می‌خواهند.

 

سؤالات متداول

 

آیا گوشی جی پلاس P10 پلاس اندروید ۱۲ را دریافت می‌کند؟ این گوشی با اندروید ۱۱ به بازار عرضه شده اما هنوز به‌صورت رسمی مشخص نشده که اندروید ۱۲ را دریافت می‌کند یا خیر.

آیا گوشی جی پلاس P10 پلاس ارزش خرید دارد؟ بله نسبت به قیمتی که برای آن تعیین شده و سخت‌افزاری که ارائه می‌دهد ارزش خرید بالایی دارد.

آیا دوربین گوشی جی پلاس P10 پلاس خوب است؟ به نسبت هم رده‌های خودش از دوربین ۳ گانه به همراه فوکوس خودکار استفاده می‌کند که برای یک گوشی با این قیمت عالی است.

 

مقایسه گوشی جی پلاس P10 پلاس با سامسونگ گلکسی A03 Core

 

گوشی Gplus P10 plus Galaxy A03s
تاریخ معرفی ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۷٫۹ در ۷۴ در ۸٫۹ میلی متر ۱۶۴٫۲ در ۷۵٫۹ در ۹٫۱ میلی‌متر
وزن ۱۲۰ گرم ۱۹۶ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶ اینچ – IPS LCD ۶٫۵ اینچ– PLS LCD
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1
تراشه UNISOC SC9863A مدیاتک Helio P35
کارت حافظه بله بله
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
رم ۳ گیگابایت ۲، ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۱۳مگاپیکسل ۵مگاپیکسل ۲مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل ۲ مگاپیکسل ۲ مگاپیکسل
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل ۵ مگاپیکسل
باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ندارد ۱۵ وات
رنگ سبز . مشکی . آبی . سرمه ای آبی . مشکی . سفید

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 40 views بار دسته بندی : تمامی گوشی‌ها تاريخ : 9 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.