موبیشو گوشی موبایل سامسونگ گلکسی a13 - حافظه 64 گیگابایت - رم 4 گیگابایت - موبیشو

عضو جدید خانواده‌ گوشی‌های سامسونگ، به تازگی معرفی شده است و در این میان، شاهد رونمایی گوشی اقتصادی گلکسی A13 سامسونگ به عنوان جایگزین A12 هستیم؛ هرچند، شاید تا چند سال پیش هیچ‌کس فکر نمی‌کرد گوشی‌های ارزان‌قیمت بتوانند در کنار قیمت پایین، امکانات مناسبی نیز داشته باشند اما این روزها غول‌های دنیای تکنولوژی  با اضافه کردن امکانات فنی مختلف به گوشی‌های رده‌پایین و میان‌رده، موفق شده‌اند تا توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کنند.

یکی از جدیدترین محصولاتی که به تازگی در سری A سامسونگ اضافه شده است، گوشی A13 است که این محصول در نسخه‌های ۴G و ۵G ارائه شده است و  حدود یک ماه پس از عرضه گلکسی A13 5G در ایالات متحده، سامسونگ مدل گلکسی A13 LTE را با شماره مدل‌های SM-A135F, SM-A135F/DS, SM-A135M عرضه کرده است؛ گوشی هوشمند گلکسی A13 در عین سادگی، ظاهری زیبا و جذاب دارد و نگاهی به مشخصات گوشی گلکسی آ ۱۳ نشان می‌دهد که با یک گوشی کاملا اقتصادی روبه‌رو هستیم که البته این گوشی ارزان‌ترین مدل ارائه شده توسط کره‌ای‌های سامسونگ نیست، زیرا همچنان با نمایشگر ۶٫۶۰ اینچی PLS LCD، تراشه اگزینوس ۸۵۰ و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در جایگاهی بالاتر از گلکسی A03 قرار می‌گیرد.

 

.:: طراحی

این‌طور که از شواهد امر پیداست، سامسونگ تصمیم ندارد شرایط طراحی خود را تغییر دهد و کماکان از طراحی مشابه گوشی‌های A33 و A53 استفاده می‌کند ؛ این گوشی نسبتا ارزان قیمت، دارای طراحی شیک و زیبا می‌باشد که از فریم و پنل پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند اما در پنل جلو از شیشه استفاده شده است که البته چنین ترکیبی را در گوشی A12 نیز مشاهده کردیم.

 

 

البته یک طراحی مینیمال، ساده و ساخته شده از پلی‌کربنات، در این محدوده قیمتی مورد عجیبی نیست اما مجموعه‌ای از دوربین‌های چهارگانه که دارای برآمدگی نیستند، ظاهر زیبایی به گوشی A13 ظرفیت ۳۲ گیگ بخشیده‌اند؛ A13 ابعادی برابر ۸٫۸ × ۷۶٫۴ × ۱۶۵٫۱ میلی‌متر دارد که آن را اندکی از نسل قبل بزرگ‌تر می‌کند، اما با وجود بزرگ‌تر شدن ابعاد، گلکسی A13 حدودا ۱۰ گرم سبک‌تر از A12 شده و ۱۹۵ گرم است.

 

.:: سخت‌افزار و نرم‌افزار

در این گوشی اقتصادی جدید، سامسونگ به سراغ صفحه‌نمایشی ۶٫۶ اینچی رفته است که پنل PLS LCD دارد و می‌تواند وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل را به کاربر ارائه دهد که چنین رزولوشنی در کنار ابعاد صفحه‌نمایش باعث می‌شود به تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ برسیم؛ همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت دستی برابر با ۵۰۰ نیت است و این میزان در حالت خودکار به ۵۸۷ نیت می‌رسد.

 

 

بدون‌شک در بین مشخصات گوشی گلکسی آ ۱۳ وجود دوربین چهارگانه در پشت گوشی جلب توجه می‌کند؛ دوربین چهارگانه گلکسی A13 شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار با تشخصی فاز (PDAF) می‌شود و سنسور ۵ مگاپیکسلی اولترا واید، سنسور ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسلی با حسگر عمق هم این مجموعه را همراهی می‌کند.

 

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A13 4G با پردازنده مخصوص گوشی‌های میان‌رده خود، یعنی اگزینوس ۸۵۰ همراه بوده که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 می‌تواند نیاز کاربران را برای اجرای گیم یا انجام کارهای مختلف رفع کند؛ اما یکی دیگر از مزیت‌های گلکسی A13، مربوط به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری آن است و بر اساس نتایج تست‌های انجام شده، بعد از چند روز استفاده از وای‌فای، باتری سامسونگ گلکسی آ ۱۳ بازهم دوام می‌آورد؛ اما اگه کاربری هستید که زیاد از گوشی استفاده می‌کنید این گوشی می‌تواند تا یک روز و یا نهایتا تا یک روز و نیم دوام بیاورد.

 

متاسفانه سامسونگ شارژر را از جعبه این گوشی نیز حذف کرده است که واقعا عجیب است! در بخش نرم‌افزاری نیز سامسونگ بر خلاف سایر شرکت‌ها، از اندروید ۱۲ در کنار جدیدترین نسخه از رابط کاربری خود در گوشی اقتصادی خود استفاده کرده است و گلکسی A13 از نسخه اندکی سبک‌تر One UI یعنی One UI 4.1 Core بهره می‌برد. 

 

خاطر نشان می‌شویم که شما عزیزان می‌توانید پس از ورود به حساب کاربری خود و انتخاب دکمه نارنجی رنگ “افزودن به سبد خرید” گوشی Samsung Galaxy A13 را با تضمین رجیستری و بهترین قیمت، به صورت نقد و یا اقساط از موبیشو خریداری نمایید.

 

 

.:: نتیجه گیری

و در پایان اگر بخواهیم در مورد قیمت گوشی سامسونگ A13 قضاوت کنیم، باید گفت قیمت ۱۶۸ دلاری واقعا مناسب گوشی هوشمندی است که از ویژگی‎‌های مثبت آن می‌توان به وضوح‌ تصویر بالا، باتری بزرگ با عمر طولانی، پشتیببانی از کارت حافظه‌ خارجی، نرم افزار به روز ، پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پکیج دوربین کامل و استفاده از ۴ لنز متنوع اشاره کرد.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : گوشی موبایل تاريخ : 9 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها