موبیشو گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 10 با 6 گیگابایت حافظه رم - 5 جی - 128 گیگابایت - دو سیم کارت - موبیشو

حتما می‌دانید که کمپانی شیائومی علاقه زیادی دارد که از یک مدل گوشی نسخه‌های متفاوتی تولید عرضه کند، مثلا با تغییری در پردازنده یا باتری آن نسخه جدیدی با کمی تفاوت قیمتی عرضه می‌کند؛ شیائومی Redmi note 10 یکی از همین نمونه‌هاست که در نسخه‌های متفاوتی روانه بازار شده است و یکی از این نسخه‌ها Redmi note 10 5G است که همزمان با نسخه اصلی خودش روز ۴ مارس ۲۰۲۱ معرفی و رونمایی شد.

 

جهت اطلاع شما عزیزان خانواده ردمی نوت شیائومی از زمان عرضه ردمی نوت ۷ به یکی از محبوب‌ترین خانواده‌های میان‌رده بازار تبدیل شده‌اند؛ جایی که ردمی نوت ۸ توانست موفقیت نسل قبلی خودش را به‌خوبی ادامه دهد و باعث محبوبت دوچندان این خانواده شود و سال گذشته ردمی نوت ۹ ها را دیدیم که نوت ۹ پرو و نوت ۹ اس هم توانستند طرف‌داران زیادی به دست بیاورند و اکنون به این نسل جدید رسیدیم که ردمی نوت ۱۰ نام دارند. 

 

در این میان گوشی‌های شیائومی نیز همانند گلکسی سری آ (Galaxy series A) به دو دسته ۵ جی و ۴ جی تقسیم می‌شود و به همین دلیل است که می ‌توان در گوشی ردمی نوت ۱۰ ۵G شیائومی بین دو نوع ۵ جی و ۴ جی تفاوت ‌هایی را مشاهده نمود؛ که البته گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ نسخه ۵ جی در کنار قیمت مناسب، مشخصات خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

 

.:: طراحی

زمانی که به این گوشی نگاه می‌کنید، خیلی نمی‌توانید شباهت خاصی بین آن و نسل قبلی‌اش پیدا کنید و شیائومی طراحی این سری را به طور کلی تغییر داده است؛ حال دیگر دوربین‌ها در مرکز قرار ندارند و به سمت چپ منتقل شده‌اند که این امر در بخش طراحی، جذابیت بیشتری به این میان‌رده بخشیده است. همچنین توجه به این نکته داستان را جالب‌تر می‌کند که اگر بخواهیم طراحی این گوشی را با ردمی نوت ۱۰ نسخه ۴G مقایسه کنیم، باید گفت که با دو شکل نسبتا متفاوت مواجه هستیم و مانند می ۱۱ لایت و می ۱۱ لایت فایوجی نیست که ظاهر آن‌ها دقیقا مشابه با هم باشد.

 

جذاب ترین بخش ظاهری این گوشی موبایل، پنل پشت آن است، جایی که سه لنز در پشت آن وجود دارد و بدون‌شک عاملی که می ‌تواند بیشتر آن را جذاب کند، بازتابنده‌هایی است که در پشت این گوشی دیده می‌شوند؛ البته قاب پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده و مانند گوشی‌های گران قیمت‌تر در اینجا شاهد استفاده از شیشه برای قاب پشتی نیستیم و این در حالیست که در بخش جلویی، گوشی Redmi Note 10 5G شیائومی شباهت زیادی با رقبای خود دارد و دوربین سلفی Punch-hole در بالای صفحه جا خوش کرده است.

 

 

.:: سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بخش سخت افزار باز هم تغییراتی در نسخه ۴جی و ۵ جی  به وجود آمده است چراکه اسنپدراگون ۶۷۸ در گوشی Redmi note 10 در نسخه ۵G به یک پردازنده مدیاتک دایمنسیتی تبدیل شده است و ردمی نوت ۱۰ فایو جی قدرت پردازشی خود را از تراشه دیمنسیتی ۷۰۰ از محصولات مدیاتک می‌گیرد که این پردازنده یکی از مقرون به جدیدترین و صرفه‌ترین مدل‌های بازار بوده و برای کارهای روزمره کاملا جوابگوست و حتی برای پردازش‌های سنگین هم مشکلی ندارد و امتیاز Geekbench 5 گوشی ردمی نوت ۱۰ به ۱۶۶۷ می‌رسد؛ در طرف دیگر میان‌رده جدید ردمی از یک مودم زیر ۶ گیگاهرتز برای اتصال به ۵G استفاده می‌کند که سرعت دانلود آن در بیشترین حالت به ۲٫۷۷ گیگابیت بر ثانیه (۳۵۵ مگابایت بر ثانیه) می‌رسد.

 

در قسمت نمایشگر، آنچه که در مدل ۴G این سری توجه ما را بیشتر از همه به خود جلب کرده، نمایشگر Super AMOLED آن است که بیشینه‌ روشنایی بسیار زیادی دارد و تقریبا در تمامی شرایط نوری می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد ولی متاسفانه ردمی نوت ۱۰ فایو جی با وجود قیمت پایینی که دارد،‌ اندازه‌ نمایشگر این گوشی ۶٫۵ اینچی ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ از نوع IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز شده است و این یعنی، این نمایشگر خیلی بد هم نیست، ولی حداکثر روشنایی آن تنها ۴۰۰ نیت است و در یک روز آفتابی، استفاده از آن دشوار خواهد بود.

 

به یکی از مهم‌ترین قسمت های گوشی می‌رسیم، جایی که برای کاربران از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا ثبت تصاویر با کیفیت خواسته اکثر آنهاست و دوست ندارند که در این بازه قیمتی تصاویر کم وضوح و بدون جزئیات ثبت کنند؛ ماژول دوربین ردمی نوت ۱۰ طراحی عجیبی دارد و انواع شکل‌های هندسی با ابعاد مختلف را در آن می‌بینید و البته که در این جزیره زیبا شاهد حضور ماژول سه‌گانه هستیم که از ترکیب دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در نمای جلویی خود بهره می‌گیرد.

 

غول چینی شیائومی یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری را برای این محصول در نظر گرفته است و شارژر سریع آن ۱۸ واتی بوده که می‌تواند آن را به خوبی در سریع‌ترین زمان شارژ نماید؛ به خصوص اینکه به واسطه کم مصرف بودن قطعات، تنها با یکبار شارژ می‌توان ۱۶ ساعت به طور مداوم بازی کرد. در بخش نرم‌افزاری نیز گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ با اندروید پیش‌فرض ۱۱ و رابط اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 روانه بازار شده است و لازم به ذکر است که این گوشی در آینده نیز از آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 برخوردار خواهد شد.

 

خاطر نشان می‌شویم که شما عزیزان می‌توانید پس از ورود به حساب کاربری خود و انتخاب دکمه نارنجی رنگ “افزودن به سبد خرید” گوشی Xiaomi Redmi Note 10 را با تضمین رجیستری و بهترین قیمت، به صورت نقد و یا اقساط از موبیشو خریداری نمایید.

 

.:: نتیجه‌گیری

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ به نسبت قیمتش، از ارزش خرید بالایی برخوردار است؛ یک اسمارت‌فون اقتصادی برای دوستانی که از گوشی خودشان، استفاده‌های روزمره دارند و بازی کردن با تنظیمات بالا، جز اولویت‌های آن‌ها نیست. همچنین اگر جزو کسانی هستید که از گوشی خود برای وب‌گردی، تماشای استریم‌های آنلاین، آموزش و البته بازی‌‌های آنلاین نه چندان سنگین استفاده می‌کنید، اتصال ۵G و سرعت بالای آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,849 views بار دسته بندی : گوشی موبایل تاريخ : 4 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.