موبیشو گوشی موبایل شیائومی 12 - حافظه 256 گیگابایت - رم 8 گیگابایت - موبیشو

شیائومی ۱۲ پرچمدار جذاب دیگری از شرکت چینی است که با طراحی زیبا، فرم کوچک و شارژ سریع خود مورد توجه قرار گرفته است؛ غول چینی شیائومی امسال یکی از زیباترین و خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند را وارد بازار کرده است؛ دستگاهی تمام‌عیار که روی کاغذ تمام ویژگی‌های موردنیاز برای رقابت با بهترین‌ها را در دل خود دارد و قیمت Xiaomi 12 نسبت به مشخصات و کیفیت ساخت آن و البته در مقایسه با گوشی‌های هم تراز از برندهای دیگر، بسیار مقرون به صرفه تعیین شده است. 

 

گوشی‌های سری ۱۲ شیائومی شامل گوشی‌های شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ پرو، شیائومی ۱۲ لایت، شیائومی ۱۲ ایکس و شیائومی ۱۲ اس به عنوان موبایل‌های پرچمدار این کمپانی و از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲ هستند که این روزها حسابی در کانون توجه قرار گرفته‌اند و در این میان، گوشی شیائومی ۱۲ نسخه‌ استاندارد از پرچمداران ۲۰۲۲ این برند است و با توجه به مشخصاتی که ارائه می‌دهد، لقب پرچمدار برازنده‌ آن است که در عین حال قیمت مناسبی هم دارد.

 

 

 .:: طراحی

گوشی موبایل شیائومی ۱۲ اندازه‌ای کوچک و جمع‌وجور دارد و خیلی راحت می‌توان آن را با یک دست نگه داشت که این مسئله به‌خصوص برای افرادی مهم است که علاقه چندانی به موبایل‌های بزرگ مانند گلکسی S22 اولترا و یا گوگل پیکسل ۶ پرو ندارند؛ از طرفی، از جنس بدنه گرفته تا کیفیت ساخت، همه‌چیز درباره‌ طراحی شیائومی ۱۲ در رده بهترین‌ها قرار می‌گیرد و طراحان شیائومی تا جای ممکن، تقارن را در سراسر بدنه‌ گوشی حفظ کرده‌اند.

 

بدون‌شک شیائومی ۱۲ یکی از جمع‌وجورترین گوشی‌هایی است که تا کنون این کمپانی تولید کرده و این گوشی با ابعاد ۱۵۲٫۷ در ۶۹٫۹ در ۸٫۲ میلی‌متر و وزن ۱۸۰ گرمی خود، به راحتی در دست قرار گرفته و در هنگام کار کردن، دست شما را خسته نخواهد کرد؛ همچنین پنل پشتی از مواد خاصی ساخته شده است که بافتی صاف و مات به گوشی می بخشد و لازم به ذکر است که روکش مات به کاررفته در قسمت عقبی باعث می‌شود کمی شبیه به پلاستیک به نظر برسد.

 

 

.:: سخت‌افزار و نرم‌افزار

اگرچه شیائومی ۱۲ برترین مدل پرچمدار این‌ سری نیست، اما در مورد کیفیت نمایشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ همان‌گونه که مطلع هستید، نمایشگرهای AMOLED حسابی در دل کاربران جا باز کرده‌اند و در این گوشی نیز از همین پنل استفاده شده است. شیائومی ۱۲ از نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی با پنل OLED و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی بهره می‌برد و همان‌طور که مشخصات این نمایشگر روی کاغذ جذاب به نظر می‌رسند، در واقعیت هم عملکرد بسیار خوبی را از آن شاهد هستیم.

 

شیائومی سعی می‌کند قیمت ارزان تری را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی ارائه دهد اما همچنان عملکرد پرچمدار مانند سایر نسخه‌ها مانند کیفیت دوربین خوب و سایر ویژگی ها را دارد؛ در همین راستا شیائومی ۱۲ از جدیدترین و بهترین چیپست پرچمدار شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هشت هسته‌ای بهره می‌برد و انجام وظایف گرافیکی آن نیز برعهده پردازنده گرافیکی Adreno 730 است.

 

 

سراغ یکی از مهم‌ترین بخش‌ها یعنی عملکرد دوربین شیائومی ۱۲ می‌رویم و از آن‌جایی که شیائومی ۱۲ یک گوشی پرچمدار است، انتظارات زیادی از دوربین آن می‌رود؛ توجه به این نکته داستان را جالب‌تر می‌کند که شیائومی به جای افزایش «مگاپیکسل» دوربین، تلاش کرده است از سنسوری با دقت پیکسلی یکسان در تمام گوشی های خانواده “۱۲” استفاده کند. در همین راستا در مجموعه دوربین شیائومی ۱۲، شاهد حضور مجموعه ای هستیم که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید، سنسور ثانویه ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید f/2.4 با میدان دید ۱۲۳ درجه است و این موارد همراه با دوربین تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی جفت می‌شوند.

 

باتری به‌کار رفته در شیائومی ۱۲ ظرفیتی برابر ۴۵۰۰ میلی‌آمپر دارد که مصرف آن بهینه است و احتمالا شما را راضی نگه خواهد داشت؛ البته باریک بودن این گوشی، دست شیائومی را برای استفاده از باتری‌های حجیم‌تر بسته است و همچنین فست شارژ خوب ۶۷ واتی این باتری آن را در زمانی حدود ۴۰ دقیقه فول شارژ می‌کند.

 

 

گوشی شیائومی ۱۲ به‌صورت پیش‌‌فرض با اندروید ۱۲ ارائه می‌شود و این در حالیست که بسیاری از گوشی‌های جدید شیائومی مانند شیائومی ۱۲X، با اندروید ۱۱ روانه بازار شده‌اند‌‌؛ همچنین در کنار نسل جدید اندروید شاهد به‌کارگیری رابط کاربری MIUI 13 نیز در این گوشی هستیم.

 

.:: نتیجه گیری

شیائومی ۱۲ اولین پرچمدار کامپکت این شرکت بعد از Mi 8 است و این گوشی می‌تواند یک دستگاه با ارزش برای کاربرانی باشد که به دنبال یک گوشی پر سرعت با دوربین اصلی رضایت‌بخش، شارژر فوق‌سریع و دیگر ویژگی‌های متمایز کننده هستند؛ از سوی دیگر، باتری قدرتمند این گوشی پرچمدار، آن را به یک گزینه ارزشمند برای خرید تبدیل کرده که می‌توانید با خیالی راحت یک روز کامل را بدون این‌‍که نیاز به شارژ مجدد داشته باشد، از آن استفاده کنید.

 

 

و در پایان خاطر نشان می‌شویم که شما عزیزان می‌توانید پس از ورود به حساب کاربری خود و انتخاب دکمه نارنجی رنگ “افزودن به سبد خرید” گوشی Xiaomi 12 را با تضمین رجیستری و بهترین قیمت، به صورت نقد و یا اقساط از موبیشو خریداری نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : گوشی موبایل تاريخ : 3 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.