موبیشو گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ 5G حافظه 256 رم 8 گیگابایت - موبیشو

گوشی گلکسی S21 FE سامسونگ ظرفیت ۲۵۶ رم۸

عرضه سری گوشی‎های ویرایش مخصوص طرفداران یا همان Fan Edition طی چند سال گذشته توسط سامسونگ همواره با استقبال خوبی روبرو شده است. پس از تجربه موفق  Galaxy S20 FE که خود ادامه دهنده‌ی راه گلکسی S10 Lite بود، حالا نوبت به نسخه ۲۱ رسیده تا در بازار عرضه شده و بار دیگر لذت استفاده از بسیاری از قابلیت‌‎های پرچمداران در کالبد یک گوشی میان‎‌رده را در اختیار کاربران قرار دهد.

پس از عملکرد خوب دو نسخه Galaxy S20 FE و Galaxy S20 FE 5G در  دو سال گذشته، حالا سامسونگ با قرار دادن سخت‎افزار پرچمداران سری گلکسی اس ۲۱ درون یک گوشی جدید، Galaxy S21 FE 5G را طراحی و روانه بازار کرده است که در واقع بسیاری از نکات مورد انتقاد نسخه سال گذشته خود را حذف کرده و به محصولی بسیار مناسب و متعادل تبدیل شده است.

گلکسی S21 در واقع نه یک میان‌رده است نه پرچمدار؛ ما در اصل با یک قاتل پرچمدار قدرتمند مواجه هستیم که با دوربین با کیفیت، صفحه نمایش اعجاب انگیز و سخت افزار قدرتمند خود پا به بازار گذاشته تا معادلات آن قسمت از بازار که تحت سلطه‌ی چینی‌ها قرار دارد را با یک چالش جدی مواجه کند.

در ادامه با بررسی Samsung Galaxy S21 FE همراه ما باشید.

 

طراحی و کیفیت ساخت  Samsung Galaxy S21 FE 8GB/256GB

گوشی گلکسی S21 FE 5G نسبت با حاشیه‌هایی باریک‌تر در اطراف نمایشگر، لبه‌هایی که انحنای بیشتری پیدا کرده‌اند و به طور کلی ظاهری یکپارچه‌تر، تکامل یافته‌تر و زیباتر از نسل گذشته خودش یعنی Samsung Galaxy S20 FE دارا است.

ظاهر گلکسی اس ۲۱ اف ای، درست به مانند یک پرچمدار لوکس و گران قیمت است؛ قاب پشتی این گوشی درست مثل برادر گران قیمت‌تر خود یعنی S21  و S21+ همچنان از جنس پلاستیک است؛ اما لزوماً این موضوع به معنای بی‌کیفیت بودن Galaxy S21 FE 5G نیست. استفاده از پلاستیک برای قاب پشتی گوشی دو مزیت مهم دارد؛ اول اینکه مثل شیشه با یک ضربه ساده نخواهد شکست و دوم اینکه با وجود بزرگ بودن نسبی ابعاد گوشی، جنس پلاستیک آن باعث شده سبک‌تر از گوشی‌های دیگر باشد. اما فریم آلومینیومی گلکسی اس ۲۱ اف ای باعث شده است زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید، حس یک گوشی پریمیوم و ممتاز را از این گوشی دریافت کنید.

در سمت چپ قاب پشتی، ماژول سه‌گانه‌ی دوربین‌های گلکسی اس ۲۱ فن ادیشن را با یک برآمدگی ظریف و زیبا می‌بینیم که بسیار به ماژول دوربین گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۲ شبیه است.

سمت راست قاب میانی میزبان کلیدهای پاور و تنظیم میزان صدا است و میکروفون دوم (حذف نویز و صدای اضافه) در قسمت بالایی قرار دارد.

در قسمت پایین گوشی، اسپیکر، پورت USB-C ، میکروفون و خشاب سیم کارت ( پشتیبانی از دو سیمکارت همزمان فعال) جا خوش کرده‌اند. همچنین در این گوشی خبری از جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون نیست.

نکته مثبت دیگری که در طراحی گوشی S21 FE 5G وجود دارد، ثبت دریافت گواهی IP68 روی این گوشی است که می‌تواند آن را در برابر نفوذ آب و یا گرد و غبار مقاوم کند.

 

صفحه نمایش گوشی اس ۲۱ اف ای  سامسونگ ۲۵۶ رم ۸

سامسونگ در این گوشی از یک نمایشگر Dynamic AMOLED 2X  ۶٫۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز به همراه پشتیبانی از HDR 10+ استفاده می‌کند که حدود ۸۶٫۷ درصد از قسمت جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. نمایشگر این گوشی بزرگ‌تر از پنل ۶٫۲ اینچی به کار رفته در نسخه استاندارد گوشی گلکسی S21 است؛ در بین گوشی‌های غول اندام امروزی، این اندازه نمایشگر موهبتی برای کاربران خانم یا کسانی است که دست‌های کوچکی دارند و به دنبال خرید یک گوشی با اندازه نمایشگر مناسب هستند. این ابعاد مناسب به کاربر اجازه می‌دهد راحت‌تر از نسل گذشته بتواند این گوشی را یک دستی استفاده کند.

از نظر محافظت نیز همه‌ی وظایف برعهده‌ی گوریلا گلکس ویکتوس گذاشته شده است که ضریب امنیت صفحه نمایش را دو چندان می‌کند.

سامسونگ در بالای نمایشگر گوشی خودش از یک حفره کوچک ( Infinity O) برای حضور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که با توجه به قطر کم آن، اختلالی در استفاده از گوشی شما به وجود نخواهد آمد و از کار با این صفحه نمایش با کیفیت و بی نقص لذت خواهید برد.

همچنین حسگر تشخیص اثر انگشت در زیر نمایشگر تعبیه شده است که سرعت تشخیص بسیار خوبی دارد.

بدون شک گلکسی اس ۲۱ اف ای، از یکی از بهترین نمایشگرهای حال حاضر موبایلی بهره‌مند است و اگر برای شما بخش صفحه‌نمایش از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، باید این گوشی را در صدر لیست خرید خود قرار دهید.

 

عملکرد سخت‌افزار گلکسی S21 FE سامسونگ حافظه ۲۵۶

در قسمت سخت افزار نیز همه چیز در بالاترین استاندارد خود قرار دارد. بدون شک گلکسی S21 FE فایوجی یکی از قدرتمندترین میان‌رده یا به عبارتی قاتل پرچمدارهای موجود در بازار است.

گلکسی اس ۲۱ فن ادیشن مانند دیگر بالارده‌های سامسونگ در دو نسخه‌ی مختلف با قلب‌های تپنده‌ی متفاوت پا به بازار گذاشته است و طبق روال همیشگی، چیپست‌های اکزینوس سهم بازار ایران هستند. بنابراین گوشی اس ۲۱ فن ادیشن فایوجی  هم مثل سه مدل دیگر این خانواده، با چیپست ۵ نانومتری Exynos 2100 وارد بازار ایران می‌شود. این تراشه از یک پردازنده ۸ هسته‌ای با یک هسته مرکزی ۲٫۹ گیگاهرتزی Cortex-X1، ۳ هسته ۲٫۸۰ گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته ۲٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 قدرت می‌گیرد. همچنین پردازشگر گرافیکی آن نیز Mali-G78 MP14 است که می‌تواند عملکرد گرافیکی بسیار خوبی را ارائه کند.

لازم است در جریان باشید که این گوشی از کارت حافظه‌ MicroSD پشتیبانی نمی‌کند و میبایست در هنگام خرید، به میزان حافظه‌ی انتخابی توجه لازم را داشته باشید.

پردازنده‌ی گلکسی S21 FE به قدری قدرتمند است که از پس اجرای سنگین ترین برنامه‌ه و گرافیکی ترین بازی‌ها به راحتی هرچه تمام تر بربیاید.

اگر به دنبال یک گوشی خوش قیمت هستید که یدک کش سخت افزار فوق‌العاده قدرتمند باشد، بدون شک گلکسی اس ۲۱ اف ای، بهترین انتخاب است.

 

گوشی سامسونگ گلکسی گوشی S21 FE در ظرفیت های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۶ و ۸ گیگا بایت ارائه شده است.که این گوشی را میتوان در ترکیب حافظه و رم زیر خریداری نمود:

گلکسی گوشی S21 FE سامسونگ ۱۲۸ رم ۶

گلکسی گوشی S21 FE سامسونگ ۱۲۸ رم ۸

گلکسی گوشی S21 FE سامسونگ ۲۵۶ رم ۸

 

باتری گوشی s21 fe 5g 256gb سامسونگ

تامین انرژی این گوشی برعهده‌ی یک باتری لیتیوم یونی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. شاید روی کاغذ ظرفیت باتری نسبت به دیگر رقبا کمتر باشد، اما سخت‌افزار این گوشی به قدری درست‌ بهینه‌سازی شده است که همین میزان حجم باتری در استفاده‌های روزانه، تا بیشتر از یک روز می‌تواند شارژدهی داشته باشد. Galaxy اس ۲۱ Fan Edition فایوجی از سیستم فست شارژ ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که به واسطه حضور این فناوری، سامسونگ ادعا دارد قاتل پرچمدارش در حدود ۳۰ دقیقه قادر است از صفر به ۵۰ درصد شارژ برسد.

 

دوربین  گوشی اس ۲۱ اف ای ۲۵۶

یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی، پکیج دوربین‌ها است. بدون شک با دوربین‌های این گوشی قادر به ثبت تصاویر بسیار با کیفیت خواهید بود و به هیچ وجه احساس کاستی یا کمبود نخواهید داشت.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بر خلاف دوربین‌های بعضا چند ده مگاپیکسلی که کیفیت خوبی ندارند، بی نقص و کم نظیر است. عکس‌هایی که با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی در محیط‌هایی با نور کافی ثبت می‌شود، رنگ‌هایی شاداب و زنده را به تصویر می‌کشد. همچنین دوربین اصلی در شب نیز عکس‌های به شدت با کیفیت و بی نقصی را به ثبت می‌رساند تا برای اثبات خوب بودن خود، نیازی به میزان نور محیط نداشته باشد.

همچنین دوربین تله فوتو و اولترا واید نیز در نور روز و تاریکی شب، عکس‌های خوب و با کیفیتی را از خود به ثبت می‌سانند تا سه گانه‌ی اعجاب انگیز گلکسی اس ۲۱ اف ای، از آزمون دوربین‌های اصلی، سربلند بیرون بیاید.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی هم یکی از بهترین‌ها در تمام رده‌ها است و می‌تواند حتی بزرگترین پرچمداران بازار را نیز با چالش جدی و بزرگی مواجه کند.

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

 

اسپیکر گوشی s21 fe گلکسی سامسونگ ۲۵۶

انگار قرار نیست در هیچ بخشی به این گوشی ایراد وارد شود؛ چرا که سیستم پخش صدای استریوی گلکسی اس۲۱ اف ای از کیفیت و بلندی صدای بی نظیری برخوردار است و بدون شک این سیستم به شما در انجام بازی و فیلم دیدن، لذتی دو چندان را همراه با صفحه نمایش با کیفیت این گوشی هدیه می‌دهد.

 

نرم‌افزار و رابط کاربری  Samsung GalaxyS21 FE ram 8 memory256

گلکسی اس ۲۱ Fan Edition همراه با اندروید ۱۲ سوار بر رابط کاربری OneUI پا به بازار گذاشته است. اما به تازگی بسته به‌روزرسانی جدیدی را شامل اندروید ۱۳ سوار بر رابط کاربری جذاب وان یوآی ۵٫۱ را دریافت کرده است و طبق گفته‌های سامسونگ این گوشی تا دو سال آینده نیز به دریافت آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل ادامه خواهد داد. اگر بررسی‌های دیگر ما را خوانده باشید همیشه گفته‌ایم که OneUI سامسونگ بدون شک بی نقص ترین رابط کاربری ساخته شده در میان تمام دیوایس‌های اندرویدی است. حال با وجود سخت افزار قوی و صفحه نمایش با کیفیت galaxy s21 fe 5g ، لذت استفاده از این رابط کاربری جذاب، چندین برابر می‌شود.

 

سوالات متداول:

 

گوشی  گلکسی S21 FE به درد چه کسانی می‌خورد؟               

نمی‌توان گروه خاصی از کاربران را برای استفاده از این گوشی دسته بندی کرد. این گوشی با توجه به قیمت مناسب و امکانات بالایی که دارد، برای تمام گروه کاربران با هرنیاز و توقعی از یک گوشی هوشمند مناسب است.

آیا اس ۲۱ اف ای  ارزش خرید دارد؟        

یک پرچمدار با قیمت یک میان رده؛ یک اثر هنری که سامسونگ آن را نقاشی کرده است. بدون شک چنین گوشی‌ای با مشخصات قدرتمندی که دارد، ارزش خرید بسیار بالایی را میان تمام گوشی‌های موجود در بازار دارد.

این گوشی چه نسخه‌ هایی دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی گوشی S21 FE در ظرفیت های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۶ و ۸ گیگا بایت ارائه شده است.که این گوشی را میتوان در ترکیب حافظه و رم زیر خریداری نمود:

 ۱۲۸ رم ۶

 ۱۲۸ رم ۸

 ۲۵۶ رم ۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : گوشی موبایل سامسونگ تاريخ : 11 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.