موبیشو گوشی موبایل گلکسی A53 سامسونگ 5G - حافظه 128 گیگابایت - رم 6 گیگابایت - موبیشو

 

 

 .:: طراحی گلکسی A53 سامسونگ ۵G حافظه ۱۲۸ رم ۶ 

سری گوشی‌های Galaxy A سامسونگ، در سال‌های اخیر یکی از پر فروش ترین گوشی‌های بازار در سراسر جهان لقب گرفته‌اند، گوشی‌های خوش ساخت با طراحی جذاب که در بیشتر مواقع، شاهد به کارگیری شیشه و فلز در بدنه گوشی‌های خانواده Galaxy A سامسونگ هستیم و همین نکته باعث شده است طراحی بدنه این گوشی‌ها مشابه با گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S سامسونگ باشند.
گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این میان رده سری گوشی‌های Galaxy A سامسونگ، دارای طراحی بدنه‌ای جذاب و دوست داشتنی است به طوری که شما با لمس بدنه این گوشی به هیچ عنوان حس لمس یک گوشی ارزان قیمت یا پایین رده را نخواهید کرد و از خرید و انتخاب خود پشیمان نمی‌شوید. 
سامسونگ A53 5G را در ۴ رنگ مشکی، سفید، آبی و هلویی (Peach) تولید کرده است.
گفتنی است بدنه این گوشی از ترکیب هنرمندانه شیشه و پلاستیک ساخته شده است، با توجه به کیفیت بالای طراحی، بخش پشتی گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ بسیار مشابه با فلز رخ نمایی می‌کند.
البته نباید فراموش کنیم که استفاده از پلاستیک در بخش پشتی بدنه این گوشی منجر به کاهش نسبی وزن آن نیز شده است؛ وزن گوشی گلکسی آ ۵۳ سامسونگ ۱۸۹ گرم است که برای گوشی با ابعاد بدنه ۱۵۹٫۶ در ۷۴٫۸ میلی‌متر عددی قابل قبول به شمار می‌آید.
بدنه گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ تنها ۸٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است، سامسونگ در این گوشی توانسته است تاییدیه استاندارد IP67 را برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق یک متر و به مدت ۳۰ دقیقه را دریافت نماید.
بخش عمده (در حدود ۸۴ درصد) نمای روبروی گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ همانند سایر گوشی‌های بازار توسط نمایشگر گوشی پوشانده شده است و دوربین سلفی گوشی نیز به صورت حفره‌ای در میانه بالای صفحه نمایش گوشی قرار دارد.
بخش پشتی بدنه گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ میزبان دوربین اصلی چهارتایی گوشی و فلش LED آن است.
در بخش پایینی بدنه نیز تنها شاهد درگاه USB Type-C 2.0 هستیم و خبری از ورودی جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در آن نیست.

 

.:: نمایشگر گلکسی A53 5G سامسونگ ۱۲۸ رم ۶

نمایشگر گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ از نوع Super AMOLED بوده و دارای ابعاد ۶٫۵ اینچ است. این نمایشگر دارای نرخ تازه سازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی قابل قبول ۸۰۰ نیت است.
نسبت ابعاد تصویر در نمایشگر گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ ۲۰ به ۹ بوده و با وضوح تصویر (رزولوشن) ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، میزان تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر اینچ را در معرض دید کاربر خود قرار می‌دهد.
یکی دیگر از نقاط قوت نمایشگر گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ (Corning Gorilla Glass 5) آن است و باعث می‌شود تا حد زیادی صفحه نمایش گوشی در برابر وارد آمدن خط و خش مقاومت داشته باشد.

 

 

 .:: دوربین گوشی گلکسی آ۵۳ ۱۲۸ رم ۶

دوربین گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ مجهز به ۴ لنز ۶۴ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل آلترا واید، ۵ مگاپیکسل ماکرو و ۵ مگاپیکسل depth است، دوربین این گوشی دارای لرزشگیر اپتیکال (OIS) بوده و از HDR و عکاسی پانوراما نیز پشتیبانی می‌کند.
همچنین دوربین گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ توانایی فیلم‌برداری با وضوح ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارا بوده و فلش به کاررفته در آن نیز LED و به صورت تکی است.
دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده و این دوربین همانند دوربین اصلی گوشی، به شما امکان فیلمبرداری با وضوح ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز می‌دهد.
میزان گشودگی دیافراگم دوربین سلفی A53 5G برابر با f/2.2 است و به خوبی در میانه نمایشگر گوشی جاخوش کرده است.

 

 

 .:: سخت افزار Samsung Galaxy A53 128 رم ۶

تراشه پردازنده استفاده شده توسط سامسونگ در A53 5G از سری چیپست‌های اکسینوس ساخت سامسونگ است. تراشه Exynos 1280 به کارگرفته شده در گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است و یکی از بهترین پردازنده‌های میان رده بازار به شمار می‌آید.
این چیپست دارای پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای شامل دو هسته  Cortex-A78 با سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55  با سرعت ۲ گیگاهرتز است. 
مسئولیت پردازش امور گرافیکی گوشی نیز برعهده پردازنده گرافیکی مالی G68 (Mali-G68) است.
سخت افزار A53 5G توانسته است در نسخه ۸ اپلیکیشن بنچمارک آنتوتو امتیاز ۳۲۹۸۰۲ و در AnTuTu(v9) امتیاز ۳۷۹۳۱۳ را کسب نماید.
گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ از بابت تنوع حافظه داخلی و حافظه اجرایی (Ram) یکی از متنوع‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌آید؛ این گوشی در دو نسخه ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت روانه بازار شده است. همچنین میزان حافظه اجرایی (Ram) گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ ۴، ۶ و یا ۸ گیگابایت است. همین تنوع باعث حضور ۵ نسخه مختلف حافظه از A53 5G در بازار شده است.

در بخش سخت افزار A53 5G از سامسونگ بابت استفاده از بلندگوهای استریو در A53 5G نیز بایستی قدردانی کنیم.

 

 

 .:: فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی سامسونگA53 با ظرفیت ۱۲۸ و رم ۶

گفتنی است این گوشی در دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت معرفی و روانه بازار شده است. در هر دو نسخه شاهد حضور شیار کارت حافظه microSDXC جهت افزایش میزان حافظه داخلی گوشی با کمک مموری کارت هستیم، اما در نسخه دو سیم کارت گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ درگاه کارت حافظه و سیم کارت دوم مشترک بوده و شما امکان استفاده همزمان از سیم کارت دوم و کارت حافظه را نخواهید داشت.
بدون شک مهم‌ترین نکته در بخش مخابرات و ارتباطات گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ پشتیبانی آن از شبکه‌های مخابراتی پر سرعت ۵G است.

 

.:: باتری گوشی موبایل A53 5G حافظه ۱۲۸ و رم ۶

باتری گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت است و از شارژ سریع ۲۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

 

 .:: حسگرها و سنسورهای گوشی  A53 5G سامسونگ ۱۲۸ و رم ۶


حسگر اثر انگشت گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ در زیر نمایشگر آن پنهان شده است و عملکرد قابل قبولی را از بابت دقت و سرعت از خود به نمایش می‌گذارد.
از دیگر سنسورهای پر اهمیت به کار رفته شده در این گوشی نیز باید به سنسور فشارسنج، زاویه سنج، قطب نما و شتاب سنج اشاره نماییم.
تکنولوژی بلوتوث گوشی Galaxy A53 سامسونگ ۵٫۱ است و در کنار آن تراشه مخصوص GPS نیز حضور دارد. شایان ذکر است در برخی از مدل‌های A53 5G امکان استفاده از فناوری ارتباطی NFC هم وجود دارد.
همان طور که در مورد تنوع بالای حافظه در A53 5G اشاره کردیم، سامسونگ شماره مدل‌های بسیار متنوعی را نیز برای این گوشی در مناطق مختلف جهان در نظر گرفته است که عبارتند از:
SM-A536B ، SM-A536B/DS ، SM-A536U ، SM-A536U1 ، SM-A5360 ، SM-A536E ، SM-A536E/DS ، SM-A536V
شاخص میزان SAR گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ (SAR در گوشی یعنی بدن انسان چقدر انرژی از امواج موبایل را جذب می کند) نیز برای سر انسان ۰٫۷۵ W/kg و برای بدن ۱٫۵۸ W/kg است.

 

 .:: نتیجه گیری
گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ را بایستی بی تردید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خریدارانی دانست که امکان یا تمایل پرداخت قیمت بالای گوشی‌های پرچمدار را ندارند اما نمی‌خواهند روز خود را با یک گوشی ضعیف و پایین رده آن هم با کیفیت ساخت پایین سپری کنند.
گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ با قیمت مناسب خود به واقع گلچینی از بهترین و جدیدترین مشخصات فنی حال حاضر بازار است که اگرچه در آن خبری از دوربین‌های بالای ۱۰۰ مگاپیکسلی پرچمداران با امکان فیلم‌برداری ۸K و یا بدنه‌ فلزی و نمایشگر تاشو نیست، اما به خوبی می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای کاربران عادی و حتی حرفه‌ای بازار را برآورده کند.
این گوشی خوش قیمت به دلیل پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی پر سرعت ۵G نیز انتخابی دوراندیشانه و عقلانی به شمار می‌آید، چرا که در صورت ورود این فناوری مخابراتی به ایران در آینده شما را از تعویض گوشی جهت استفاده از اینترنت پر سرعت فایو جی، بی نیاز خواهد کرد.
چنانچه تمایل داشته باشید قیمت گوشی Galaxy A53 5G سامسونگ را به صورت اقساطی پرداخت نمایید، می‌توانید از گوشی‌شاپ به سادگی و سهولت آن را اقساطی خریداری نمایید.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : گوشی موبایل سامسونگ تاريخ : 27 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.