موبیشو گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ 5G - حافظه 256 گیگابایت - رم 8 گیگابایت - موبیشو

 

 .:: مقدمه

گوشی‌های سری Galaxy A سامسونگ را می‌توان به جرات موفق‌ترین خانواده گوشی‌های سامسونگ حتی پر فروغ‌تر از گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S به شمار آوریم.
گوشی‌هایی با سخت افزار و مشخصات فنی قدرتمند و قابل قبول در کنار رابط کاربری جذاب و روان با به روز رسانی‌ها و پشتیبانی‌های نرم افزاری مداوم سامسونگ.
امروزه گوشی‌های سری Galaxy A سامسونگ در بازه قیمت به نسبت گسترده‌ای تولید و روانه بازار می‌شوند، از گوشی‌های پایین رده با قیمت مناسب، تا گوشی‌هایی که در سری Galaxy A به نوعی پرچمدار به شمار می‌آیند و حتی در برخی از اوقات مشخصات سخت افزاری آن‌ها به قدری قدرتمند است که تنه به تنه پرچمداران سال گذشته سری Galaxy S سامسونگ نیز می‌زنند.
همان طور که اشاره شد، به دلیل گستردگی بسیار بالای گوشی‌های سری Galaxy A سامسونگ از بابت قیمت و مشخصات فنی، این خانواده خود به صورت مستقل دارای گوشی‌های پرچمدار با شماره مدل عددی بالاتر به عنوان مثال سری گوشی‌های Galaxy A70 و Galaxy A80 بوده و به تناوب گوشی‌های پایین رده این سری دارای شماره مدل کوچکتر (به عنوان مثال سری گوشی‌های Galaxy A20 و (Galaxy A10 هستند.
با این مقدمه کوتاه قصد داریم مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری یکی از پرچمداران سال ۲۰۲۲ گوشی‌های سری Galaxy A، یعنی گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ.
این گوشی با دو شماره مدل متفاوت SM-A736B ،  SM-A736B/DS توسط سامسونگ وارد بازار جهانی شده است.

 

 .:: طراحی
گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ به هیچ عنوان یک گوشی کوچک و با وزن کم به شمار نمی‌آید، اما این گوشی با ابعاد ۱۶۳٫۷ در ۷۶٫۱ میلی متر با وزن ۱۸۱ گرمی خود اگرچه روی کاغذ در مقایسه با سایر گوشی‌ها به نسبت بزرگ به نظر می‌رسد، اما گوشی فوق العاده خوش دست و خوش فرم است، البته در این میان نباید از ضخامت بسیار پایین بدنه این گوشی (تنها ۷٫۶ میلی متر) غافل شویم.
یکی از نقاط قوت گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ در بخش بدنه، مقاومت آن در برابر نفوذ گرد و غبار و آب تا عمق یک متر و به مدت ۳۰ دقیقه است، سامسونگ برای این موضوع توانسته است تاییدیه استاندارد IP67 را نیز دریافت کند.
همانند بسیاری از گوشی‌های امروزی، بخش روبروی گوشیGalaxy A73 5G  سامسونگ با نمایشگر بزرگ آن به صورت کامل پوشیده شده و در حدود ۸۷ درصد سطح جلوی بدنه گوشی توسط صفحه نمایش پوشش داده شده است، سامسونگ دوربین سلفی Galaxy A73 5G را نیز به صورت حفره‌ای در داخل نمایشگر گوشی جای داده است.
توجه برانگیزترین بخش پشتی بدنه گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ، ماژول بزرگ و ۴ تایی دوربین اصلی گوشی است که در کنار فلش LED آن، به خوبی بخش پشتی بدنه Galaxy A73 5G را تحت تاثیر قرار داده اند. 
سامسونگ حسگر تشخیص اثر انگشتGalaxy A73 5G  را در زیر نمایشگر آن پنهان کرده است و بنابراین دیگر خبری از سنسور فیزیکی اثر انگشت در پشت یا بخش کناری بدنه گوشی نبوده و همین امر سادگی و زیبایی خاصی را به بدنه A73 5G داده است.
همچنین سامسونگ درگاه جک ۳٫۵ میلی متری صدا را نیز از A73 5G حذف کرده است و به همین دلیل در بخش پایینی بدنه گوشی تنها شاید درگاه اتصال USB Type-C 2.0 هستیم.
 گفتنی گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ در سه رنگ خاکستری، سفید و سبز نعنایی (Mint) تولید و وارد بازار شده است.

 

 .:: نمایشگر گوشی
یکی از جذاب ترین بخش‌های گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ، نمایشگر بزرگ ۶٫۷ اینچی Super AMOLED Plus آن است، این نمایشگر خوش رنگ و لعاب با نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی خود و شدت روشنایی بالای ۸۰۰ نیت عملکرد بسیار مناسبی را در هنگام اجرای بازی‌های گرافیکی پر تحرک و در زیر تابش مستقیم نور آفتاب دارد.
صفحه نمایش گوشی A73 5G دارای وضوح تصویر (رزولوشن) ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و میزان تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل بر اینچ است. شایان ذکر است نسبت ابعاد نمایشگر Galaxy A73 5G برابر با ۹ به ۲۰ بوده و همین باعث شده است با نمایشگر تقریبا مستطیلی و کشیده روبرو باشیم.
سامسونگ برای حفظ نمایشگر گوشی در برابر وارد آمدن خط و خش و شکستگی از پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ (Corning Gorilla Glass 5) نیز استفاده کرده است.

 

 .:: دوربین گوشی
همان طور که در بخش طراحی نیز اشاره کردیم، دوربین گوشیGalaxy A73 5G  سامسونگ شامل ۴ لنز اختصاصی  برای عکاسی در حالات و مودهای مختلف است. این ۴ لنز شامل یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی واید مجهز به لرزشگیر اپتیکال (OIS)، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی آلترا واید، یک لنز ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و یک لنز ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی با عمق میدان (Depth) است.
دوربین اصلی گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ امکان فیلم برداری با وضوح ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری FullHD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین سامسونگ جهت ایجاد سهولت عکاسی در محیط‌های تاریک و عکاسی در شب، از یک فلش LED به نسبت قدرتمند بهره گرفته است.
دوربین سلفی گوشی Galaxy A73 5G  سامسونگ ۳۲ مگاپیکسلی و با میزان گشودگی دیافراگم f/2.2 خود در میانه نمایشگر گوشی جاخوش کرده است، با دوربین سلفی Galaxy A73 5G نیز می‌توانید فیلم‌برداری با وضوح ۴K انجام دهید.

 

 .:: سخت افزار گوشی
سامسونگ از چیپست SM7325 Snapdragon 778G 5G شرکت کوالکام به عنوان قلب تپنده گوشی Galaxy A73 5G استفاده کرده است؛ این تراشه با فناوری ۶ نانومتری خود دارای پردازنده مرکزی (CPU) 8 هسته‌ای شامل ۴ هسته Kryo 670 با سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز و ۴ هسته Kryo 670 با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز است.
پردازنده گرافیکی Adreno 642L نیز مسئولیت پردازش امور گرافیکی گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ را بر عهده دارد.
همان طور که از مشخصات بالا متوجه شده‌اید، Galaxy A73 5G یکی از بهترین گزینه‌های برای کاربران اهل بازی و گیمری به حساب می‌آید که تمایل به خرید گوشی‌های گران قیمت گیمینگ را ندارند و ترجیح می‌دهند با پرداخت قیمت کمتر، یک گوشی چند کاربرده و خوش قیمت را خریداری کنند.
در این میان بایستی اشاره کنیم، Galaxy A73 5G در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و دو تنوع در حافظه رم (۶ یا ۸ گیگابایت) تولید شده است. همچنین امکان افزایش میزان حافظه داخلی از طریق شیار درگاه کارت حافظه microSDXC نیز در این گوشی فراهم است، اما در نظر داشته باشید درگاه سیم کارت دوم و کارت حافظه در Galaxy A73 5G مشترک بوده و بنابراین شما در یک زمان تنها امکان استفاده از سیم کارت دوم و یا کارت حافظه را خواهید داشت.

 

 .:: فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی گوشی
همان طور که از مدل گوشی مشخص است، گوشی Galaxy A73 5G سامسونگ از اتصال به شبکه‌های مخابراتی پر سرعت ۵G پشتیبانی می‌کند و اگرچه تا به امروز شبکه ۵G در ایران راه اندازی نشده است، اما به دلیل ورود غریب الوقوع این فناوری مخابراتی به شبکه اپراتورهای مخابراتی ایرانسل و همراه اول، بنابراین خرید گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ انتخابی دوراندیشانه و معقول به حساب می‌آید، به ویژه برای کاربرانی که عادت دارند گوشی خود را هر دو یا سه سال یک بار تغییر دهند.
درگاه اتصال در Galaxy A73 5G از نوع USB Type-C 2.0 است و متاسفانه خبری از ورودی جک ۳٫۵ میلی متری هدفون در آن نیست، بنابراین شما جهت اتصال هدفون به این گوشی یا باید از هندزفری‌های بلوتوث استفاده کنید و یا از هدفون‌های دارای کابل یو اس بی تایپ سی.
بلوتوث Galaxy A73 5G نسخه ۵ است و این گوشی از اتصال به شبکه اینترنت بی سیم تحت استاندارد Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 نیز پشتیبانی می‌کند.

 

 .:: باتری گوشی
باتری گوشی Galaxy A73 5G سامسونگ از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی کرده و همانند سایر گوشی‌های هوشمند امروزی قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد.

 .:: حسگرها و سنسورهای گوشی
امروزه سنسور تشخیص اثر انگشت به یکی از متداول ترین مشخصات فنی گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده است و دیگر همانند گذشته مشخصه فنی گران قیمت و خاصی به شمار نمی‌آید، گوشی Galaxy A73 5G نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سامسونگ حسگر اثر انگشت آن را در بخش زیرین نمایشگر گوشی جایگذاری کرده است.
در کنار حسگر اثر انگشت، Galaxy A73 5G دارای قطب نما، حسگر مجاورت، حسگر زاویه سنج و شتاب سنج نیز است.

 

 .::  شاخص میزان SAR 
شاخص میزان SAR گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ (SAR در گوشی یعنی بدن انسان چقدر انرژی از امواج موبایل را جذب می کند) برای سر انسان ۱٫۲۸ W/kg و برای بدن ۱٫۴۲ W/kg است.

 

 .:: نتیجه گیری
در یک جمله می‌توان گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ را “آنچه خوبان همه دارند” اما با قیمت بسیار مناسب و در حد نصف قیمت یک گوشی‌ پرچمدار سری Galaxy S تشبیه نمود.
این گوشی با نمایشگر درخشان Super AMOLED Plus خود با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در کنار تراشه قدرتمند اسنپ دراگون ۷۷۸G انتخابی مناسب برای کاربران اهل بازی و گیمرها است.
علاوه بر این با به کارگیری دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی توسط سامسونگ، Galaxy A73 5G به گزینه‌ای جذاب و وسوسه کننده برای کاربران اهل عکاسی تبدیل شده است.
در این میان سایر ویژگی‌های دوست داشتنی این گوشی را نیز نباید از یاد ببریم، از جمله پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی پر سرعت ۵G، حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر، بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، درگاه کارت حافظه جانبی و باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعت.
تمام این موارد سبب شده‌اند تا Galaxy A73 5G برای اقشار مختلف کاربران با علایق و نیازهای متفاوت کاملا منطبق بوده و یک گزینه جدی برای خرید گوشی در بازار بسیار شلوغ و پر تب و تاب گوشی‌های میان رده باشد.
همانند سایر محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی موبیشو، شما می‌توانید گوشیGalaxy A73 5G  سامسونگ را نیز به صورت اقساطی با شرایط بازپرداخت منعطف و متنوع خریداری نمایید.
 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : گوشی موبایل سامسونگ تاريخ : 1 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.